söndag 27 november 2011

TED-talk

De han pratar om är nog sant, att vi inte hör allt man säger. Men jag tycker inte detta behöver vara negativt. Jag menar tänk på alla ljud vi slipper höra och hur mycket rörigare livet skulle vara om du hörde exakt allt. Jag tycker de är positivt att vi kan filtrera bort visa ljud även om vi ibland filtrerar bort för mycket.
Men om vi skulle höra allt är frågan om våra öron någonsin skulle få vila eller om vi skulle kunna sitta lungt och stilla i ett rum med endast tystnaden. Jag tror att tystnaden är viktig för vårt välbefinnande och för vi ska orka lyssna resten av tiden.

Som slutsat håller jag med om att vi ibland filtrerar bort mycket men jag hör hellre "för lite" än "för mycket". Jag vet att jag inte skulle orka med att höra saker hela tiden och jag behöver min tystnad, vad än tystnad nu är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar