söndag 11 mars 2012

The Hours

Filmen "The hours" Som vi började se på i måndags tycker jag verkar bra hittils. Jag måste säga att jag misförstod Katarinas beskrivning då jag trodde att de skulle vara om tre kvinnor efter varrandra medans man istället får se alla kvinnors berättelser parallelt. Hittils tycker jag att den är lite förrvirrande speciellt eftersom jag bara sett en del och eftersom de är tre historier sammtidigt. Jag tycker att den verkar intressant men vill gärna veta vad som händer härnäst. Genom filmens gång försökte jag komma på alla tre kvinnors bakgrunder: vad som hände nu och varför, om de berodde på nått förflutet osv. Jag vill veta mer och jag väntar med spänning på nästa del men hoppas att denna ger svar på mina frågor.

1 kommentar:

  1. Ja - lite förvirrande är det allt! Och det är nog så det ska vara. Modernismen gav inte mycket för det rätlinjiga och enkelspåriga, det har så lite med det "verkliga livet" att göra...

    SvaraRadera